Urzeală, un brand care promovează „românescul prin ornamente” / FOTO

Vrei să te urzești? Sună a provocare și una cam greu inteligibilă, nu? E vorba de un brand românesc, care promovează ornamentele tradiționale moștenite de la străbunii noștri. Frumoasă inițiativă am zis noi, după ce am văzut creațiile vestimentare. Despre cum s-a născut ideea brandului „Urzeală” și ce semnifică acest proiect, ne spune Oana Ivan, inițiatoarea acestei idei unice.

1465412_442198525889242_511852129_n

Sursa foto: www.everydayjournalism.com

Cum a apărut ideea proiectului „Urzeală” și ce poveste se ascunde în spatele brandului?
 
Dragă, Victoria, o să-ți spun o poveste, fiindcă, de fapt, așa a fost. N-a fost o idee de marketing, ci despre cum să aduci împreună doi oameni, inițial, după care mai mulți oameni, fiecare cu idei și dorințe diferite, și mai mult, neconturate, și din întâlnirea lor, să iasă ceva frumos. Asta a fost situația la început. Am vorbit cu The Fly (Cosmin Ionuț Iluc), graphic designer-ul, ore întregi la telefon. El era la Iași, eu la București, nu ne văzuserăm niciodată, și i-am zis tot filmul care mi se derula în cap la momentul ăla. Invariabil era un singur lucru, întrebarea: dar, de ce crezi tu c-o să meargă? (zâmbește) Și alte zeci de întrebări despre cum și, dar, de ce? Dup-aia, dar eu nu cred, nu știu. Concluzia firească a fost că trebuie să ne vedem și să vedem ce-ar fi, dac-ar fi. Și atunci, am concluzionat că e necesar să ne vedem și să vorbim și să „vedem”. Eu n-am putut merge la Iași și ne-am întâlnit la București. Urzeală, ca nume, s-a născut la Romană, pe stradă Pitar Moș, în cârciumă, La Copac, într-un moment în care cele mai potrivite variante pentru un brand de haine urbane  cu motive inspirate din semnele vechi românești, se epuizaseră, și toată lumea o lăsase pe mâine. Tipic!

i

Sursa foto: www.everydayjournalism.com

Numele n-a fost primit cu încredere, dar, de altfel nicio colaborare moldoveano – oltenească nu avea mari șanse de izbândă. Am continuat. A urmat logo-ul, cu primele lui variante, atât de neclare, încât mi-am dat seamă că, în sine, cuvântul Urzeală nu era clar. Și atunci am început să-l folosesc în cât mai multe fraze pentru a ne familiariza cu el: ce urzești? ce mai urzești?  cineva a urzit o poveste despre…, urzeala gândurilor și altele asemenea. Și, cumva, ne-am atașat de cuvânt și am început să-l folosim în discuții obișnuite. Cum mai merge urzeala? M-am tripat urzind un cub. Ăla a fost momentul în care am realizat că sensul lui nu fusese uitat, ci doar abandonat pentru o vreme și putea fi, cel puțin un cuvânt regăsit, dacă nu mai mult. Asta era în iulie, anul trecut. Fly a desenat, eu, împreună cu câțiva prieteni, ne-am ocupat de toate celelate, de la producție, la website, la concept. Câteva dintre primele modele au venit din niște schițe ale lui mai vechi. După care, a trebuit să găsim ceva care să facă din Urzeală ce e. Și am luat-o pe rând. Motive sculptate în lemn, vase de ceramică, instrumente muzicale,  sculptură în piatră, modele cusute etc.
 
Citiți interviul în întregime și vedeți mai multe poze pe www.everydayjournalism.com

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Find Us

Address
123 Main Street
New York, NY 10001

Hours
Monday—Friday: 9:00AM–5:00PM
Saturday & Sunday: 11:00AM–3:00PM

More Stories
STILUL ECLECTIC ŞI VERSATIL AL MIROSLAVEI DUMA / FOTO