Extravaganța este cuvântul care le caracterizează. Nu acceptă să fie etichetate cuvântului „banal”. Este vorba despre două surori originare din R.Moldova care fac furori în Germania. Tinerele fete și-au creat o afacere de confecționare a pantofilor și genților, care acum se bucură de succes. Astfel, datorită Janetei și Nicoletei Surilă majoritatea vedelor de la Hollywood se simt „la înălțime” atunci când aleg să poarte pantofii „JANIKO”.
Creatoarele au acceptat să povestească, în exclusivitate pentru Fashion Guide, despre munca asiduă de după culise, cum trebuie să îți promovezi brandul, dar și despre plăcerea de a crea pantofi pentru Cenușărese.
Cum, unde şi când a apărut ideea pentru această afacere?
Afacerea am început-o în anul 2010 în Germania. Iar numele brandului nostru are o semnificație pe cât de simplă, pe atât și de aparte pentru noi. Denumirea JANIKO provine de la numele noastre: Janeta și Nicoleta. Anume datorită faptului că suntem surori am decis să unim aceste două cuvinte și să dăm viață unui alt nume din care să facem ceva interesant și să-l transformăm într-un brand.
Prin ce sunt deosebite produsele marca „JANIKO”?
Din start am pornit de la ideea că nu vom face nici o pereche de pantofi banală. Fiecare pereche de pantofi trebuie să fie deosebită, extravagantă, originală. De fapt, acesta fiind și conceptul brandului JANIKO.
De ce aţi ales să confecţionaţi anume pantofi şi genţi?
Pantofii și gențile sunt piesele cheie din garderoba unei femei. O ținută fără aceste două accesorii este incompletă. Mai mult, mereu am fost pasionate și obsedate de pantofi și genți.
Din ce materiale sunt confecţionate produsele voastre?
Noi încercam să creăm mereu ceva deosebit, astfel deseori facem printuri personalizate pe piele sau decupăm pantofii cu diverse elemente precum pietre Swarovski, metale și broderii. De exemplu, recent am avut ocazia să facem un lucru inedit și am colaborat cu un artist din München care ne-a ajutat să folosim vopsea și spray pe pantofi eleganți. De fapt, motto-ul nostru este: combinarea pantofilor eleganți cu elemente extravagante sau chiar stranii.
Credeţi că aţi fi avut acelaşi succes dacă era să vă dezvoltaţi bussinesul în Republica Moldova?
Categoric nu.
Acum, că aţi devenit un brand faimos, spuneţi-ne care au fost cele mai dificile momente din parcursul bussinesului vostru?
Chiar dacă partea de design este cea mai plăcută etapă, din păcate aceasta nu constituie nici măcar 10 % din toată munca. Ceea ce nu cunosc majoritatea designerilor începători este că cea mai grea muncă se află în spatele culiselor, acolo unde ai mult de lucrat la tot ce ține de producție, promovare, marketing și vânzări. Este important să știm că succesul unui brand este asigurat atunci când acesta nu plictisește clientul și uimește cu noi colecții. Dificultățile însă apar atunci când este necesar ca în fiecare an pe piață să lansezi câte patru colecții, chiar dacă nu ai o continuitate în vânzări.
Cine se ocupă de designul pantofilor şi genţilor „JANIKO”?
Idelile ne apar și le avem în comun. Totuși, Nicoleta este cea care le pune pe hârtie.
Cam cât ar trebui să scoată din buzunar domnişoarele pentru a-şi achiziţiona produsele voastre?
Gențile și pantofii JANIKO au prețuri de achiziție între 200 și 600 de euro. Totodată, prețul produsele din noua colecție „J by JANIKO” pe care o lansăm în septembrie vor fi între 50-100 de euro.
Unde pot fi găsite gențile și pantofii JANIKO?
Noi avem deschis propriul showroom în Germania, însă produsele noastre sunt expuse și în showroom-ul agentului nostru din Londra, plus la alte puncte temporare din Paris, Shangai și alte metropole. Suntem încă la etapa de promovare a produselor în cât mai multe magazine de lux. De altfel, JANIKO nu se vinde prin malluri, doar în magazinele luxoase, așa cum sunt Galeries Lafayette în Beijing, Adelaide în Chicago și multe alte magazine cu renume.
Pantofii JANIKO au apărut pe multe catwalk-uri alături de colecţiile de haine ale designerilor renumiți. Aţi putea să ne faceţi o retrospectivă şi să îi enumeraţi pe cei mai celebri?
Într-adevăr, prima colecție JANIKO a apărut alături de piesele vestimentare ale designerul Marc Jacobs, dar și alături de colecțiile de haine ale designerilor Irene Luft și Barbara Schwarzer.
Cu ce reviste de modă aţi colaborat până în prezent?
Avem o strategie de marketing care este mai mult orientată spre promovarea produselor prin intermediul celebrităților. După părerea noastră, aceasta s-a dovedit a fi mai eficientă. Deja avem multe vedete germane care sunt fanii brandului JANIKO și multe vedete de la Hollywood care sunt adeptele produsele noastre (Kate Hudson, Carmen Electra, Paris Hilton și Nicole Scherzinger).
Sursa poze: arhiva personală; www.janiko.de; www.facebook.com/JANIKO; © JANIKO
Autor: Svetlana Gore