Bijuteriile au menirea de a completa cu succes orice ținută și de a conferi unicitate look-ului tău. Ana Popova este cea care a reușit să realizeze bijuterii originale, unice și pline de feminitate, perfecte pentru orice stil. Creatoarea bijuteriilor Ju Bijoux, un brand care a devenit recent „Ana Popova”, depune mult suflet în ceea ce face și se poate mândri cu sute de cliente care aleg să poarte bijuteriile confecționate de ea.
Designer-ul de bijuterii a oferit un interviu exclusiv pentru Fashionguide.md, în care vorbește despre pasiunea sa, despre inspirații, tendințe și planuri de viitor.
Povestiți-ne despre pasiunea față de bijuterii. Când și cum ați înțeles că doriți să creați din pasiune o afacere?
Pentru prima oară pasiunea pentru bijuterii a apărut la sora mea Olga Nedbailo, care e și directorul nostru de marketing, atunci când învăța în cadrul ASE București, iar vizavi de universitatea ei se aflau buticuri cu bijuterii de designer importate din Europa. Din fiecare bursă, Olga își lua câte o bijuterie. Apoi, plecând în luna de miere în Europa, aducea din fiecare oraș vizitat câte o bijuterie. În scurt timp Olga avea deja o colecție adevărată în cutia sa. Astfel, m-am îndrăgostit și eu de bijuteriile handmade, iar la vârsta de 19 ani am început să le confecționez, mai întâi pentru mine, apoi pentru prietenele mele, și astfel au apărut primele comenzi. Foarte mult ne-a influențat și mama noastră, care este o femeie elegantă și grațioasă, și care de mici copii ne-a insuflat simțul stilului și a fost o sursă de inspirație.
În anul 2009, împreună cu Olga, am lansat brandul bijuteriei de autor cu numele „Ju-Bijoux” (bijuterii „Ju” din franceză), ceea ce a semnificat un stil de bijuterii casual, urban, cu accent pe culori aprinse și destinat femeilor tinere.
Cum ați descrie femeia care optează pentru bijuteriile „Ana Popova”?
Cu fiecare an profilul femeii care ne poartă bijuteriile evoluează. Aceasta se datorează și faptului că eu înaintez în vârstă, lucrez intens asupra mea, călătoresc destul de mult, comunic cu oameni din sfera modei, media, buyeri și stiliști atât din țara noastră, cât și din țările europene. Când am lansat primea mea colecție aveam vârsta de 20 de ani, astfel și stilul colecției era dinamic, vioi, cu imprimeuri în culori aprinse, flori mari și design asimetric. Cred că prima mea colecție se adresa tinerelor cu vârsta până la 25 de ani. În prezent, colecțiile mele de bijuterii se adresează femeilor de succes, care se iubesc, sunt romantice, doresc să își sublinieze individualitatea cu o bijuterie de designer, care este un atribut important al garderobei sale. De asemenea, femeia care poartă creațiile mele iubește să atragă priviri de admirație atunci când apare în biroul său, la un eveniment monden sau pur și simplu merge pe stradă.
Cum are loc procesul de creare a unui accesoriu? Cine realizează design-ul bijuteriilor?
Ziua mea de lucru în atelier începe cu o cafea făcută cu multă pasiune de către draga mea asistentă Inna și cu lucruri care mă inspiră: o carte, o revistă de modă sau o femeie frumoasă văzută pe stradă. După care mă așez la masa mea de design, schițez ideile și încep să le implementez, modelând bijuteria. De obicei, ideile vin spontan și mă bucur mult atunci când în acel moment am la îndemână creionul și agenda. Uneori, nu este nevoie să schițez design-ul pentru că văd cum trebuie să fie bijuteria și o pot asambla imediat, iar dacă este nevoie, pe parcursul modelării fac ajustări în design. Astfel, design-ul 100% este realizat de mine, iar meșterii atelierului, în baza schițelor și mostrelor, execută furnitura lucrată manual și asamblează bijuteriile. De asemenea sunt și lucrări mai sofisticate și exclusive pe care le realizez doar eu.
Ce materiale utilizați la crearea bijuteriilor și de unde faceți rost de ele?
Având în vedere că o parte din activitatea noastră este orientată spre țările europene, iar acolo sunt cerințe foarte ridicate față de calitatea materialelor, stofelor și al metalelor, lucrăm doar cu metal hipoalergenic, care nu conține nichel și plumb, ci stofe și cristale naturale, sticlă Cehia și cristale Swarowski. Materialele sunt importate din Europa și Turcia.
Toate bijuteriile au un nume. Cum le alegeți și ce semnifică acestea?
Din anul 2014 am renunțat la sistemul de coduri pentru evidența fiecărei bijuterii, din cauza că am trecut de 10.000 unități realizate și a devenit mai complicat pentru clientele noastre să memoreze codul bijuteriilor. De asemenea, oferindu-i nume unei bijuterii aceasta devine mai feminină și unică. Mai mult, femeile cu numele Victoria, sunt bucuroase să poarte modelul de colier cu același nume, iar Sofia își va alege modelul „Sophie”. Din spusele clientelor noastre, acum bijuteriile le sunt și mai dragi.
Aveți comenzi și peste hotare?
Da, avem comenzi și peste hotare. De trei ani colaborăm cu buticuri și concept-stores din Franța, Africa de Sud, Japonia, România, Rusia, Belgia, Norvegia și Finlanda.
Care sunt tendințele în materie de bijuterii pentru sezonul toamnă-iarnă?
Ca stiluri, pentru sezonul FW 14-15, sunt bijuterii create în genul: pop-art, classic, casual, romantic. În materie de culori, rămâne în vogă nuanța rodiei, albastru închis, smaraldul, negru, ochra și orchid. O ultimă tendință a designerilor de bijuterii internaționali, este de a forma un look mai feminin și romantic al femeii moderne prin intermediul bijuteriei, introducând în bijuteria contemporană mai multe elemente florale în nuanțe pastelate.
Cu ce ținute ați recomanda să asorteze femeile bijuteriile „Ana Popova”?
O bijuterie semnată „Ana Popova” poate fi accesorizată cu ținutele clasice, casual, romantice, retro și boho.
Planificați să deschideți un showroom și peste hotarele țării?
Mai întîi planficăm să deschidem un butic în Chișinău și să extindem showroom-ul și spațiul atelierului. Ideea de a deschide un showroom și peste hotarele țării ne-a venit cu un an în urmă și suntem în procesul de dezvoltare al acesteia. De asemenea în viitorul apropiat, planificăm să lansăm un nou tip de produs sub marca „Ana Popova”.
Foto: Arhiva personală