Exclusiv din Milano! Nicola Casini, fotograful mai multor reviste celebre vorbește despre sfera fashion

Nicola Casini este un fotograf originar din Italia, care își desfășoară activitatea în una din capitalele modei – Milano. Lucrările sale sunt publicate de reviste celebre precum L’Officiel, Bambi, GQ, Rough, Nasty Magazine, SlangMag, PluzUltra Mag și colaborează cu brand-uri precum SweetYears, Gianfranco Ferrè, B&A, Glenfield, Christina Lindstrom etc. 

Have a Cigar

Rusanda Cebotari – corespondentul Fashion Guide din Milano, a reușit să discute cu fotograful de modă, astfel acesta i-a vorbit despre rolul modelelor în editorialele de modă și campaniile publicitare , fotografia nud, dar și despre sfera fashion în general.

Am început să activez în domeniul fotografiei în 2008, iar peste jumătate de an eram deja în industria fashion, activând predominant în publicitate. Nu pot spune că a fost un vis sau un scop să ajung în mediul comercial, prefer totuși editorialele pentru revistele de modă. Atunci când lucrezi full-time pentru a-ți putea acoperi cheltuielile pentru proiectele personale și a-ți asigura o existență decentă, ești obligat să lucrezi si la proiectele comerciale care, desigur, sunt plătite mult mai bine decât photoshooting- urile pentru reviste. La început de carieră mi-a fost greu să mă integrez în mediul în care eram poziționat, întrucât nu consider Milano ca fiind un oraș care mi se potrivește pe plan profesional, prefer Parisul.

O poză bună nu este definită de aparatul foto. În lucrările mele îmi place să experimentez cu aparatele foto cu peliculă. Printre cele mai mari pasiuni se numără și peliculele fotografice expirate, care oferă un filtru unic imaginilor, imposibil de obținut prin alte metode. Pe de altă parte, în industria fashion se lucrează cu echipament fotografic profesionist pentru a asigura o calitate cât mai înaltă a imaginii, în cazul dat calitatea însemnând doar rezoluție, nu și valoare estetică.

Am un tipaj bine definit atunci când vorbim de modelele pe care le aleg – ochi mari, corp subțire, aproape copilăresc, buze nu prea pline și un aer puțin extraterestru. Însă expresivitatea modelului nu garantează succesul. O poză reușită este armonia perfectă dintre model, anturaj și atmosferă. Ce ține de lucrările comerciale, sunt preferate modelele cu înfățișarea de păpușă, care distrag atenția de la calitatea sau aspectul produsului și crează iluzia că prin procurarea produsului, femeia poate deveni asemeni fetelor din publicitate. Noi, cei din industrie, știm foarte bine că o pereche de blugi nu îndeplinește rolul geneticii sau a fitnesului.

Frumusețea fotografiilor nud constă în sinceritatea acestora. Când modelele sunt lipsite de machiaj și haine este scoasă în evidență partea lor umană, ceea ce e diferit față de reprezentarea lor în reviste și publicități, fapt care m-a vrăjit. O astfel de fotografie este intimă, nu doar din punct de vedere al aspectului fizic, dar pentru că dispare bariera dintre model-fotograf-spectator și este creată un fel de relație de încredere între cei trei.

Pentru a avea succes în industria fashion este nevoie să dai dovadă de mult profesionalism de la bun început. Profesionalismul nu ține de gradul de experiență sau multitudinea de ablilități profesionale, ci de o caracteristică personală prezentă de la bun început – punctualitate, respect, abilitatea de a comunica/colabora/asculta clientul și echipa. De asemenea, consider importantă prezența unui set bine definit de valori și principii.

Mai jos vedeți doar câteva din fotografiile realizate de Nicola Casini.

14

2 4 7 3518 4 19 37 39

41 61

12

Autor: Rusanda Cebotari

Foto: Arhiva personală a fotografului Nicola Casini / www.nicolacasini.com

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Find Us

Address
123 Main Street
New York, NY 10001

Hours
Monday—Friday: 9:00AM–5:00PM
Saturday & Sunday: 11:00AM–3:00PM

More Stories
Opere vestimentare la Met Gala 2018. La New York, moda a fost îmbinată cu religia // Foto